2011-01-19 promenad

I kväll stoppade jag in Gloria i bilen och åkte in till Södertälje.
Där mötte ett tiotal hundar med mattar och hussar upp för en promenad i stan.
Gloria drog i kopplet som vanligt, men brydde sig inte så mycket om dom andra hundarna eller all trafik.
Vi gick längs kanalen, järnvägsstationen och på gågatan. Det enda som störde var alla nerpissade lyktstolpar som Gloria absolut måste nosa på.
Vi stannade lite här och där och gjorde lite enklare lydnadsövningar.
Det känns jätteskönt att jag äntligen har tagit mig i kragen och lämnat huset för något annat än att åka till jobbet!!
Det här var ett himla bra initiativ av Anna på SHK. Alla medlemmar går med gratis och om någon annan vill följa med kostar det en tjuga.
Nästa promenad är på onsdag, och då är det mitt på dagen.
Jag har ju haft väldigt lite att göra på jobbet sedan Nina började så eventuellt kan jag vara ledig på onsdag. Jag känner att dom här promenaderna är jättenyttiga för både Gloria och mig. Måste väl även se till att jag går ut med Lena och Möllen ( eller taxen ) även andra kvällar i veckan. Då är det ju på känd mark så det som vi tränar då är "bara" vanlig koppelträning, men det är ju inte att förakta.
Hoppas även på simning på fredag.
I morgon måste jag in till stan igen och handla hundmat till Gloria. Elsas mat var jag till veterinärboden och köpte i går. Sanslösa priser på hundmat!!! Elsas glykosaminfoder går på drygt 800:- för en säck som räcker i ca 6 veckor. Glorias går på ca 600:-. Jag vill inte ge dom billig skitmat så då får det kosta. Huvudsaken är ju i alla fall att dom mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0