2010-04-05

I dag har våren tagit påskledigt. Det har kommit några cm nysnö under natten och det fortsätter att snöa. Lite onödigt kan tyckas. I förrgår hade vi sädesärlan på besök, och i dag har vi en hel svärm av bofinkar.

Kasper har gjort av med ett av sina nio liv. I onsdags blev det ett himla liv på Elsa här inne. Hon pep och ylade och skällde. Jag tog för givet att det var grannens hanhund som var på besök så jag sa bara åt henne att hållla tyst. Gloria brydde sig inte så mycket. Eftersom hon löper så tar hunden Bosse varje chans att smita. Han är ju omringad av tikr, stackarn så det är nästan alltid någon som löper. Jag vet fortfarande inte vad det var som Elsa reagerade så kraftigt på.
När Elsa hade lugnat ner sig hörde jag att Kasper jamade på trappen. Jag släppte in honom och han sprang upp i sovrummet och lade sig. När det blev dags för hundarna att får mat kom han inte som han brukar. Jag kollade upp honom och bar ner honom i köket. Han ville inte äta och var halt på vänster bak. När jag klappade honom så skrek han. Jag funderade på att ta honom till en veterinär, men när han ville gå ut så fick han det. Han var sedan borta i över ett dygn och kom hem lätt haltande i går morse.
I dag äter han som vanligt och är nästan inget halt. Han är daremot fruktansvärt mager och nu måste han gödas igen. Det är läskigt hur fort dom tappa det mesta av hullet. På bara några dagar är han jättemager. Inte som Tusse var när han dog, men i alla fall.
Han kan ha blivt påkörd och vrålat när han kom hem eftersom Elsa uppträdde som hon gjorde. Skulle han ha blivit biten av hund eller annat djur borde han ha några sår och det har han inte. Tovig är han däremot. Nu är han i alla fall OK igen.
Jag tycker att Kattis börja bli lite rund om magen. Om hon är dräktig dröjer det lite drygt fyra veckor innan det blir ungar.

Dagens snö:



Bofinkar:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0