2010-04-10 Tävling i Uppsala

I dag blev det "bara" två nollor. Gloria är ju så fruktansvärt osäker på platsliggningen. Vi måste verkligen ta itu med den. Visserligen går det OK på träningarna, men när det kommer främmande hundar med i bilden vill det sig inte. Hon låg i ca 10 sekunder efter att jag vänt mig om, sedan reste hon sig och kom sakta gående mot mig med huvudet långt ner mellan frambenen. Det syns verkligen på henne att hon vet att hon inte får komma, men hon kan inte låta bli. Dagen övriga poäng var sisådär. Jag tyckte att jag fick alldelses för dålig utdelning på fria följet och stå från ligg. Helhetsintrycket var också lite lågt och en av de andra deltagarna protesterade lite när mina siffror kom fram.
Vi får ta revansch om två veckor på hemmaplan.
Dagens poäng:

Linförighet:               7      6,5
Apportering:             9,5    9,5
Stående:                  7,5    7
Fritt följ:                   7,5    7
Hopp över hinder:     8       9,5
Plats under marsch:   0      0     Hon lade sig inte helt. Halvsatt.
Inkallning:                10     9
Plats i grupp:             0      0
Helhetsintryck:          7       7,5

Det här gav ett slutresultat på 138,75 poäng. För att bli godkänd krävs 140. Saknades alltså bara 1,25 poäng. Skitsurt!!!!!!!!!!!
 Jag hade ingen fotofraf med mig i dag.

Kommentarer
Postat av: Suneeta & hunden Chanel

Hej! Fina bilder på dig och din hund :) Jag har också hund, en Leonberger-tik på snart 2 år.

Lycka till med lydnaden!



Mvh Suneeta

2010-04-10 @ 16:04:22
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0