2010-04-16

I dag var det helt ljuvligt att simma. Jag var ensam i tävlingsbassängen dom första 500 m. Sedan droppade det in några enstaka personer som simmade några längder och sedan gick därifrån igen. Svag lugn musik i högtalarna.
Jag tappade räkningen på längderna, men tror att det blev 1100 m i dag.
Tränade med Gloria i går och det går riktigt bra´så länge hon är lös. Så fort hon får kopplet på sig börjar hon att dra och vill absolut inte vara hos mig. Om jag börjar med koppel går det bättre. Jag tror att hon har fått för sig att vi är färdiga när hon kopplas igen. Nästa tävling är på hemmaplan om en dryg vecka.
Våren har kommit på allvar och krokusarna är nästan utblommade. Det kommer upp nya blommor varje dag och det ska bli spännade att se vad vi satte i höstas.

Den 11 november åker vi till Barbados på två veckor. Fick bekräftelsen i går. Det blir lite av ett återseende eftersom vi var där för 21 år sedan. Den gången var vi bara där i en vecka och hann egentligen inte med någonting förutom att sola och bada. Vi gjorde dessutom ett besök i en botanisk trädgård. Den här gången ska vi i alla fall åka in till Bridgetown och kolla. Det går gratisbuss två gånger i veckan, annars kan man ju alltid åka lokalbussen. Himla skönt ska det i alla fall bli och eftersom vi har allinclusive behöver vi inte bekymra oss för maten eller drycken. Vi har dessutom tillgång till hotellkedjans andra hotell på ön.

Flera sådana här blå små saker är på gång.


Krokusarna i full blom. Tyvärr står dom bara några dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0