2010-04-21

Vilken vår vi har!! Snöblandat regn med flingor som lovikkavantar. Ingen lust att göra någonting alls.
Efter simningen tog jag i alla fall vägen förbi apoteket och köpte fästingmedel till Kasper. I förrgår kväll plockade jag 10 st fästingar på honom och han hade ändå en hel del kvar. Jag har provat medlet förut och vet egentligen inte om det fungerar så bra. Förhoppningsvis blir det lite färre fästingar i alla fall. 195:- för tre doser!!!!!!!!!!! Hutlöst!! Det värsta med dom små krypen är ju att dom kryper runt i pälsen på honom innan dom bitit sig fast och så vill han komma och gosa. Usch, det kryper på hela min kropp sedan och jag kollar jättenoga att ingen har satt sig på mig. Jag hoppas att det i alla fall blir lite bättre nu.

I går blev det en kvällspromenad med Lena och Möllen. Gloria börjar faktiskt sköta sig riktigt bra numera även om hon drar i kopplet. När hon går lös kommer hon i alla fall när jag ropar och är inte alls långt ifrån mig. Mjölner uppvaktar fortfarande henne lite hårdhänt, men han bryter direkt Lena säger åt honom. Det bästa vore om Gloria kunde ryta i ordentligt. Det är ju så mysigt när man kan ha dem lösa i skogen och bara behöva koncentrera sig på var man sätter sina egna fötter. Med lite träning kommer det säkert att fungera. Jag måste bara lita på att Gloria inte får ett ryck och drar iväg på egen hand. Vi har ju inte kunnat gå något i vinter pga det eländiga underlaget men nu hoppas jag att vi kommer igång.

Både simning och promenader!! Var ska detta sluta?? I kväll är det lydnadskurs och på lördag tävling i Södertälje.
Lördag kväll ska vi till Wallmans på ABBA-show med Rolle och Ingrid. Det ser jag verkligen fram emot. Stressigt kommer det att bli, men jag får väl åka hem direkt jag har tävlat klart. Jag brukar ju ha åtminstone en kliten uppfattning om hur det har gått. Om tävlingen går fort kanske jag hinner vänta på resultatet.

I morgon simning med Lena om allt går som det ska.

Kommentarer
Postat av: Marie Mattsson

Lycka till på lördag, jag kör min första två (inte intränad), är det inte blött i backen tänkte jag anmäla min dvärgpudel, rookie. 18 ekipgae är anmälda, två ringar.

Vi ses

Marie

2010-04-22 @ 14:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0