2010-04-25 Tävling i Södertälje

Vilken höjdare!!! Jag vann klass ett med klart godkända poäng. Vi var bara tre som startade och jag gick ut som första ekipage. Mycket pirrigt men Micke var tävlingsledare och var jättebra på det.
Till och med vädret var strålande. Efter att ha vaknat till ett snötäckt landskap började solen skina och temperaturen steg snabbt.
Totalt var det 16 hundar i dom olika klasserna och det verkar som om antalet tävlande stiger lite grand.
Mina poäng:
Linförighet: 7   7   Hon satte sig inte vid första halten.
Apportering: 7,5    6,5  Fick ryta till ett extra fotkommando eftersom hon drog iväg till hinken med dom andra apporterna.
Stående:  6    6,5  Extra kommando eftersom hon inte lade sig på första och sedan blev det ett segt läggande.
Fritt följ:  6,5    7,5  Samma som linförigheten. Tycker att jag fick för låga poäng!!
Hopp över hinder:  9    8,5   Helt OK  
Plats under marsch:   7,5    6   Segt läggande, men hon gjorde det i alla fall!!
Inkalling:   10    10    Inga kommentarer. Klockrent.
Plats i grupp:   0    0   Reste sig och kom efter ca 40 sekunder.
Helhetsintryck:  7    7.

På kvällen var vi på Wallmans och åt underbart god mat, drack gott vin och såg en bra show med ABBA-musik. Vinet kostade 395:- för en flaska och kostar 85:- på systemet. Lite väl bra påslag tycker jag. Det var i alla fall gott. Jag dricker ju normalt inte vitt vin, men det här var helt OK. Vi hade fått presentkort på något evenemang i julklapp av ungarna och det utnyttjade vi nu.

Vädret den gångna veckan har varit verkligen April. I onsdags och torsdags snöade det rejält medan fredagen bjöd på en riktigt skaplig dag. Vid midnatt när jag släppte ut Kasper snöade det igen. Nu skiner solen, och efter en natt med minusgrade är det nu tvåsiffrigt på termometern på solsidan.

Torsdagens snöfall:



Fritt följ



Överst på prispallen !



Gloria med sin fina prispokal



Kommentarer
Postat av: Margot

GRATTIS!

Det var ni väl värda, du och Gloria!!!

2010-04-26 @ 12:48:21
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0