2010-04-30

Yttefrligare en regnig valborg. Grannarna hade kallat till grillning och brasa, men att gå dit i ett evigt regnande är inte vår melodi precis. Just nu ligger ett rökmoln över "byn". Dom har tydligen tänt både grill och brasa.

Simningen i dag blev lite rumphuggen. Det var tomt i tävlingsbassängen kvart över elva så jag simmade alldeles ensam så när som på en dam på en mittenbana. Tyvärr var Lena jätteförkyld efter att ha varit på spårkurs under åskvädret i går. När ovädret bröt loss var hon mitt ute i skogen och det visade sig i en kraftig förkylning i dag. Tills nästa vecka är hon säkert fit for fight igen. Åter till rumphuggnignen. När klockan var 12 fylldes hela lokalen med mer eller mindre utvecklingsstörda barn som skulle ha simskola. Det var bara att gå upp ur bassängen. Jag hade då avverkat 950 m så jag tyckte inte att det var någon ide att simma dom återstående 50 m.
Vårt vanliga omklädningsrum har varit stängt båda dom senaste gångerna jag har simmat. Det andra är visserligen större men det blir rätt så trångt i alla fall. Hoppas att det vanliga har öppnat igen till nästa vecka.
På söndag är det avslutning i tävlingslydnaden och då är det upp till bevis för Gloria och mig. Micke ska döma och var och en av oss ska göra 5 moment. 2 obligatoriska, fritt följ och inkallning, samt tre valfria. Jag funderar fortfarande vad jag ska välja. Det är ju lite fegt att bara ta sådant som vi är säkra på.
Återkommer med rapport på söndag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för medkänslan Ullabella. Visserligen var jag bara på asfalten och skogskanten på Almnäs, men det var hagel, stora regndroppar och värsta skyfallet någonsin. Lutade mig över Möllen så han inte skulle få haglet på sig. Micke o Kari hade hittat skydd i en hall bredvid så jag släppte Möllen så att vi kunde springa dit. Förkylningen kom som ett brev på posten. /L

2010-05-01 @ 11:10:37
Postat av: Lena igen

Ta de tre moment ni är bra på skulle jag ju skriva, 2 moment är ju redan bestämda. Det är ju avslutning och då ska ni glänsa. Inte ska ni visa det ni behöver träna mera på. Visar du det på en avslutning är det mer korkat än fegt. VISA UPP HUR DUKTIGA NÄR ÄR, vinnarparet. /L

2010-05-01 @ 11:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0