2010-08-09

Jag hatar getingar!!!

I lördags kväll hade vi en hel svärm av bålgetingar på trappen. Jag gick och satte mig vid köksbordet när jag fick se den första som satt på köksfönstret. I överkant av fönstret var det en hel matta av dessa stora bombplan.
Dom surrade för fullt mot ytterbelysningen så hussen öppnade dörren och sprutade radar på dem. Några damp i backen direkt och dom andra försvann.

I går var vi på Globen och lyssnade på Leonard Cohen. Han är ju 75 år och fortfarande still going strong. Han var ju faktiskt riktigt bra fortfarande även om det kan kännas lite enformigt ibland eftersom dom flesta låtarna går i samma stiil. Nu har vi i alla fall begått premiär vad beträffar Globen.

När vi kom hem strax efter midnatt så kröp det jättestora getingar på ytterdötten. USCH!!!

Ska tillverka en getingfälla av en petflaska och lägga supersockrade jordgubbar i botten.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0