2010-08-21

I dag har Gloria ställts ut på int utställning i Eskilstuna. Tyvärr inte så bra den här gången heller. Det blev en 2:a. När man läser omdömet kan man inte förstå att det inte blev ett första pris. Hon fick mycket bra kritik förutom att hon hade liten haka och behövde utvecklas lite i frampartiet. Det som var negativt förra gången var bra i dag. Bra kors bra öron o.s.v. Jag kan helt enkelt inte fatta att det kan vara så olika från gång till gång med samma hund.
Domaren kollade knappt igenom hundarna innan schäfrarna kom, så det är väl bara att acceptera att det var en schäferdomare. Bättre lycka nästa gång!!!

Häromdagen nåddes jag av det tragiska beskedet att Glorias syster Garbo har fått somna in. Jag kan inte föreställa mig vilken chock och smärta det har orsakat henne familj. Jag känner djupt med dom!! Hoppas att sorgen lindras med tiden och att hon får bli ett ljust minne.

Kurserna börjar dra igång på hundklubben men anmälningarna till tävlingslydnaden har inte varit många. Yvonne och jag har 4 hundar i rookieklassen och bara två i klass ett. Jag ska ta med Gloria på kurskvällarna så hon får lära sig att ligga still och koppla av. På onsdagar har vi vår träningsgrupp, men det har inte heller varit någon större aktivitet i den. I onsdags var det dessutom regn och MYGG!!! Det är alltid mycket mygg på klubben, men nu är det näst intill outhärdligt. Till och med här hemma hos oss där det brukar vara myggfritt har vi nu hela svärmar.

Det är två veckor kvar innan vi ska till Norge och jag tränar in dom nya lydnadsmomenten för fullt. Även om vi inte är klara ska jag testa. Det är ju lite artigt mot norrmännen att ställa upp i deras klass om inte annat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0