2010-12-11 Produktiv

I dag har jag varit riktigt duktig!
Började med hussens bokföring. Det var inte så många verifikationer, men dom var desto krångligare. Han har lyckats med det mesta verkar det som. En faktura som fick göras om eftersom det skulle vara omvänd moms. Det resulterade i en kreditnota och uppläggning av ett nytt momsfritt konto. Plus en ny faktura utan moms.
Dessutom hade han lyckats bli påkörd just innan vi åkte på semester. Ytterligare uppläggning av ett nytt konto med moms.
Den påkörande BMV:n hade sommardäck i snöstorm och gled in i hussens lastbil. Han träffade bakhjulet, och vi ansåg att det var hans fel. Icke heller, sa försäkringsbolaget. Han kom från höger och då gäller högerregeln i alla lägen!! Så om ni vill ha en ny front på er bil är det bara att vänta tills det kommer en bil modell större och köra in i den. Se bara till att ni kommer från höger så spelar det ingen roll hur det har gått till för övrigt. Man kan ju tycka att eftersom hussen nästan hade passerat korsningen så skulle den andra ha hunnit stanna. Tyvärr hann han inte det pga väglaget och däcken. Dessutom påstod försäkrningsbolaget att dom inte hade fått vår skadeanmälan fast vi postade den på väg till Arlanda. Sista ordet är inte sagt i detta ärende ännu!!

När bokföringen var klar började jag sortera tvätt, så nu går maskinen för fullt igen. Torkade köksgolvet efter att hundarna hade varit och grävt igen. Förstår inte att dom kan komma in och vara leriga när det är så mycket snö ute!!

Kasper har åkt till Mariefred för att försöka tillfredsställa Cayenne. (Katt!).
Hon hade löpt och skrikit i två nätter, men när han kom fräste hon och sedan förvandlades hon till en stenstod.
Kasper gömde sig först, men nu är han inte rädd längre. Det är ju ett känt fenomen att honorna kan sluta löpa när hanen kommer, men jag hoppas att det löser sig till det bästa.

Jag har jobbat hela veckan utom i torsdags när jag var på vårdcentralen och sedan handlade den mesta julmaten. Som vanligt var jag för snabb och missade rabatten på 5% som börjar gälla först på måndag. Jag har i alla fall snart en ny lååååång inköpslista eftersom hussen snart fyller år och hans bröder kommer och firar.

Det får bli en sallad med baugetter och kaffe och tårta. Julskinkan är heller inte köpt ännu så jag kan nog få bruk av min rabattkupong. Jag har i alla fall köpt kalkonen. Förra året lyckades jag få tag i djupfryst på julaftonsmorgonen och den höll aldrig på att bli färdig. Hussens bror och svägerska brukar komma på annandagen och äta lutfisk. Brorsan äter julmatsrester och svägerskan äter lutfisk ihop med hussen och mig. En trevlig tradition!!! Egentligen skulle jag helst åka på semester över jul och nyår och komma hem när allt är över. Vi gjorde det när hussen fyllde 50 och det var underbart. Problemet är bara att det är så himla mycket dyrare att åka den tiden så det är inte värt det. Men vi få se när vi vinner en massa pengar. Då blir det nog av!!!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Jasså, får bara bröderna komma??

2010-12-14 @ 20:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0