2010-12-22 Kallt!!

Har just kommit hem från ICA-Maxi där jag inhandlat den sista maten inför julen. Jag väntade tills temperaturen stigit till -15 grader. Det är "bara" hälften så kallt som vi har haft inatt då termometern stannade på -29 grader.
När jag satte mig vid köksbordet för att äta lite lunch, satt hackspetten på talgbollen utanför fönstret. tyvärr sjabblade jag med kameran så den hann flyga iväg innan jag fick en bild. Den kommer säkert tillbaka igen nu när jag har köpt extra stora talgbollar.
Julafton ska vi tillbringa hos äldste sonen med fru och i kväll kommer troligen den yngste sonen hem för att byta julklappar. Han ska fira helgen hos sin sambos föräldrar i Dalarna. Sambon är precis hemkommen från London där hon länge var oviss om hon skulle kunna flyga över huvud taget. Hon hade i alla fall tur! Tänk att det bara behövs lite snö för att det ska bli totalt kaos!!
Lite snö har i alla fall inte vi. Det snöar till och från i dag också, och har man tur kan solen titta fram en kort sekund.
Nu får det verkligen snart vara slut på snö och kyla!!!
Nu ser jag fram mot en lång, lugn och ledig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0