02-10

Har jobbat i dag, men lyckades få en veterinärtid åt Elsa i kväll. Det var inga roliga besked som jag fick. Hon fick nya smärtstillande och ska äta två om dagen. När den kuren är slut ska jag på ett nytt besök och får då besked om vi måste ta bort henne eller om hon får ytterligare en frist. Det känns tungt att veta.
Sprutor är inget bra alternativ. Det kanske ger henne ett par månader till, men hon blir ju bara sämre.
En klokare och trevligare hund kommer vi aldrig att få.
Dessutom har hon en otrolig vaktinstinkt som hon hittills bara har visat en enda gång när vi hade "besök" på gården mitt i natten. Dom som var här den gången lär aldrig våga komma tillbaka.
Ja, så är det att ha djur. Det är ju inte första gången som vi måste fatta ett tråkigt beslut, men jag hoppas att hon får en sommar till coh blir lite rörligare när värmen kommer tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0