10-02-13

I går blev det inte så många meter i bassängen. 550 närmare bestämt. Jag hade mjölksyra i armarna redan efter 100 m. Vet inte vad det berodde på, men det var ycket folk i vattnet och då blev det mycket vågor. Det kommer nog att ta ett bra tag innan jag får upp något flås känns det som.

I kväll ska vi till sim- och promedadkompisen Lena och äta middag. Ska bli jättekul. Vi får hoppas att vi hinner hem till kl 22 då OS-skidskyttet börjar. Hoppas att det gåt bra för svenskarna nu när dom blivit så uppskrivna i pressen.
Det är konstigt att alla segrar ska tas ut i förskott och att man ställer så höga krav på dom tävlande. Jag tycker att det är bättre att ligga lågt innan och sedan höja dom till skyarna när dom gjort något bra. Det kan inte vara lätt att ha hela folkets förhoppninga vilande tungt på axlarna.
Fåglarna har ätit upp all maten på bara en vecka. När jag började med min havregryn + olja blandning hade vi 4 koltrastar. Häromdagen var dom runt 20! På något sätt skvallrar dom för varandra att det finns godismat att hämta. Dom fåräven solrosfrön, äpplen och talgbollar.

Var i alla fall på Granngården i torsdags och handlade billig hund och kattmat. Billig och billig förresten...
Den var i alla fall nedsatt med ca hundringen för Glorias mat och lika myckaet för en hel platta kattmat. Nu blir katterna tvungan att äta den Dom är faktiskt inte så förtjusta i burkmat, men i brist på annat slinker den ner. Kasper ska helst ha Glorias hundmat, men någonstans har jag hört att det inte är bra för katter så han får bara några små kulor på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0