2010-02-17

Vid dagens simning blev det 800 meter utan uppehåll. Lite skakis i benen när jag kom upp ur vattnet, men jag hade nog kunnat simma 200 meter till Det får vi ta nästa gång. Det var även i dag fullt med skolklasser. En lätt överviktig tjej var nära att orsaka översvämning när hon hoppade från 5:an. Oj vilka vågor hon åstadkom. Jag är imponerad av ungarna som helt orädda hoppar i vattnet från hopptornen. Själv får jag nästan panik om det skvätter lite vatten på mig. Jag hoppas komma över min rädsla för vatten ju säkrare jag blir på simningen. Mätte blodsockret när jag kom hem, och det låg på acceptabla 8,5. Ska försöka komma ner till 6 och det kommer att lyckas när jag slutar att äta godis.
På väg till badhuset lämnade jag Kasper hos Hea. Hennes kattor har börjat löpa och nu får vi se om han duger till avelshane. Han blir 9 månader i dag och är kanske i yngsta laget. Om han visar sig duktig så har jag flera som vill låna honom och ett litet tillskott i kassan säger jag inte nej till. Det viktigaste är i alla fall att han inte far illa av att vara hemifrån. Nu är det i alla fall bara att hoppas på det bästa.

I lördags var vi ju som bekant hemma hos Lena och åt middag. En mycket trevlig kväll med god mat och trervligt sällskap. Jag ska bjuda igen när det blir lite varmare ute och våren har kommit en bra bit på väg.

Appropå OS så är ju våra killar och tjejer helt fantastiskt duktiga. Tyvärr har det ju inte riktigt lyckats för skidskyttetjejerna, men jag är säker på att det lossnar snart. Det är ju faktiskt skapliga sändningstder också. Hockeyn är tyvärr nattetid, men jag hoppas att dom går vidare och då får man väl ta en vaknatt eller två när det börjar bli dags för spel om medaljerna.
I morgon är det arbetsdag igen och på fredag simning med Lena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0