2010-02-19

Dagens simpass blev 750 m. Det går allt bättre och jag börjar komma in i en bra rytm som gör att det känns som om jag kan hålla på hur länge som helst. Jätteskönt är det i alla fall. (Efteråt när man känner sig duktig.)
Efter simningen svängde vi ner till Viksängen för att fynda lite second hand och fika samtidigt. Det var stängt på fredagar!! Vilken  missräkning. Det blev till att åka hem till mig och ta en macka med tillhörande fika i stället. Det gick ju lika bra, och inte slösade vi några pengar på braattha-grejor heller.

Snön trillar fortfarande ned så sakta. Hussen åker runt i hela grannskapet ocg plogar med traktorn. Nu är det så mycket snö att han har svårt att göra av den någonstans. I natt hade det kommit runt decimetern igen och den natt som kommer och lördagen ska det vräka ner. Blir inte så kul med rookiekurs i snöstorm på söndag. Hoppas att det hinner lugna ner sig åtminstone lite grand.

Elsa har svarat mycket bra på medicinen och hon är mycket piggare nu. Jag vet att hon inte har blivit bättre, men smärtan och stelheten är i alla fall nästan borta och det känns bra.

I kväll blir det mera TV-tittande på OS om inte den förb...e digitalboxen kraschar igen. Fick boota om den fyra gånger i går. Efter att det inte fungerade efter tre gånger, ringde jag, smått hysterisk, till Viasat och beställde en ny. Hutlöst att dom tar 99:-/mån bara för att det är en HD-box. Vi har inte HD-tv, men jag var tvungen att ha en sådan box för att kunna spela in mina favoritprogram. Amazing race på 6:an och Hem till gården på 4:an är ett måste.
Efter att jag ringt och beställt en ny box provade jag att boota om den gamla för fjärde gången. Det fungerade!!! Jag törs nu inte spela in något och knappt byta kanal. Jag ska prata med hussen om det inte är dags för en ny TV också. Det tycker han inte, men om jag erbjuder mig att betala den så kanske det fungerar. Jag håller alla tummar för att det går bra för "di svenske" i kväll, och framför allt för att boxen håller över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0