2010-02-20

I dag har jag gjort ren bubbelbadkaret och skurat badrummet. Välbehövligt!!
Tvättmaskinen har gått sedan i morse, och jag är verkligen glad att jag investerade i en ny torktumlare.
Skulle ha åkt in till ICA Maxi i Södertälje för att handla, men bestämde mig för att åka till Nykvarn i stället. Tur var väl det för jag hade glömt plånboken hemma! Det löste sig ändå med lite parkeringspengar som alltid finns i bilen. Många varor blev det inte. Jag får väl försöka ta mig in till stan i morgon i stället.

Vi har ställt in morgondagens rookiekurs eftersom det inte är plogat. Vi kan ju inte riskera att kursdeltagarna fastnar på parkeringen och får pulsa i knädjup snö ute på planen.

Det är 14 grader kallt och snön vräker ner. Det ser inte ut att finnas någon ände på snöandet. Dessutom blåser det smådjävlar. "Stora" vägen var plogad, men det har drivit snö över den så det var inte så lätt att ta sig fram.
Hussen är givetvis ute och plogar. Tittade på vädret på väderkanalen och det bådar inte gott. 26 grader kallt kl 6 på måndag morgon!! Hoppas att det hinner ändras tills dess och att prognosen visar åtminstone lite varmare nästa gång jag tittar.

Gloria har bara varit ute och vänt och blev helt översnöad på en gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0