2010-02-23

I dag blev det bara jobb till lunch. Jag var hos ögonläkaren för undersökning av min synnedsättning på eftermiddagen. Det var början till gråstarr, men i så liten utsträckning att ögat ändå betraktas som friskt.
Det hör till åldern och drabbar alla var beskedet som jag fick. Jag hade heller inga blödningar pga sockret och det kändes jättebra att höra. När jag var hos henne för dryga året sedan såg hon början till blödningar, men dom har tycligen försvunnit. Trycket var jättebra och nu ska jag tillbaka för koll om 18 månader. Det är helt OK att fortsätta med kontaktlinser.
Pupillerna är fortfarande jättestora och jag skyller på det om det blir lite skrivfel.
Som tur var hade maken fortfarande inte fått ut sin lastbil från verkstaden så han kunde skjutsa mig. Jag har kört hem två gånger efter en sådan här undersökning och det är inte något jag rekommenderar. Om solen skiner skär det som knivar i ögonen, och om det är mörkt blir baklysena på framförvarande bil till stora röda solar.
Solglasögon mot solen fungerar ju inte heller. Då måste jag sätta dom utanpå mina vanliga och det blir inte så bra.
I dag ordnade det sig ju till det bästa i alla fall.
I kväll hoppas vi på skidskyttetjejerna. Det är dags för en medalj  nu tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0