2010-02-28

Just hemkommen från rookiekursen där vi i dag hade två(!) deltagare. Dom var superduktiga och kommer att gå jättelångt om dom fortsätter.
Gloria var med som demonstrationshund hur man tränar in nya moment osv. Hon var duktig i början, men sedan fattade hon noll igen. Det gick i alla fall att lägga henne och hon stannade kvar på sin plats fast jag höll på med dom andra. Ett litet steg i rätt riktning!
Hon kan fortfafrande vägra att sätta sig fot, något som jag trodde att hon kommit över, när jag kommenderar.
Vi har mycket att jobba med och första tävlingen för året är den 27 mars i Torshälla. Jag har anmält mig, men börjar nu fundera över vad jag ska där att göra egentligen. Det är väl bara att träna vidare och hoppas att hon ska fatta så småningom. Troligen gör jag något fel som jag inte är medveten om. I kväll femmilen och i morgon jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0