Fredag

Har nu tagit mig själv i kragen och varit och simmat. Det blev 750 m den här gången och jag känner mig faktiskt riktigt stolt.
Jag sov dåligt i natt eftersom maken blev ivägkallad för att köra snö, och jag är inte van att sova ensam. Ja, ja ensam var jag ju inte efterson båda hundarna tog chansen att sova i husses säng.
När han kom hen halv åtta i morse så trängde sig Gloria in emellan oss och i det läget går det inte att rubba henne. Normalt väger hon 20 kg, men när man ska få ner henne från sängen väger hon minst ett ton! Det hela slutade med att jag fick lov att gå upp fast jag gärna hade sovit en stund till. Gloria låg nämligen tryckt mot min rygg så den hotade att gå av.
Jag åkte i alla fall iväg till simhallen i skaplig tid och det är ju så skönt när man väl har kommit igång. Fick även rumpan ur vagnen och handlade på ICA-Maxi. Det är lite kaotiskt där inne eftersom dom bygger om. Men det blir nog bra när det bli färdigt. Köpte även semlor!!
Mätte blodsockret när jag kom hem och det låg under 10. För högt givetvis men ett klart steg framåt för min del.
Ska börja kolla in vårtecken lite smått också. I dag skiner solen och eftersom vårt hus ligger med framsidan åt solen har all snö på trappen smält bort och termometern visar flera plusgrader. Det låter som om åskan går när snömängderna på taket rasar ner på altanen.
Nu hoppas jag bara att Lena är fit for fight på fredag så hon kan simma med mig. Det är inte världens roligaste att vara ensam och bara räkna längder.
Härligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0