SNÖ

Jaha..
Då har även jag börjat blogga.
Den kommer att handla om mig (förstås), mina två hundar, mina två katter och resten av familjen.
Det är en dag så bra som någon annan att komma igång. Snön vräker ner utanför huset och jag har försökt att skotta fram bilen så jag kan ta mig till affären för att inhandla det nödvändigaste i matväg.
Hundarna tycker att det är hur kul som helst att busa runt i snön.
Elsa (blandras långhårig schäfer och bordercollie) blir snart 7 år. Tyvärr skadade hon en höft när hon var unghund och är numera väldigt stel.
Hon äter glykosaminfoder och får en Rimadyl varje dag, så hon klarar sig bra när hon väl kommer igång.
Tittar man på henne när hon busar i snön, kan man inte tro att hon är så dålig som röntgenbilderna visade.
Den andra hunden Gloria (australian shepherd) är en riktig vilde! Hon är nu lite drygt två år och jag ska tävla lydnad med henne.
Det som har gjort att vi ännu inte kommit så långt är mina enormt dålig tävlingsnerver. Jag jobbar med problemet och har gett mig den på att vi ska få godkänt på minst en tävling den här säsongen.
Gloria vet hur man ska göra, men jag sabbar det mesta när jag kommer in på planen!
Nog för nu, får skriva mer senare.

Kommentarer
Postat av: birgitta

Hej Syrran!!!!!

Härligt och läsa... Vad duktig du är som simmar och donar... Hälsa Tomas... Vilka fina bilder... Kram Birgitta

2010-02-27 @ 18:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0