Söndag

Det ser ut som om jag blir ensam i natt igen. Hussen har åter blivit inkallad för att transportera bort snö i den kungliga huvudstaden.
Det är inget som gör något egentligen eftersom jag har två mycket vaktiga hundar som skyddar mig från det som döljs i natten.
Han kommer hem när det är dags för mig att åka till jobbet. Det får väl bli ett snabbt Hej - Hej då i morgon bitti.
Dagens vårtecken har lyst med sin frånvaro. Lite takdropp under några få minuter då solen vågade sig fram och lite fågelkvitter.
Ljuset är i alla fall på väg tillbaka och det är jätteskönt.
Jag har nog världens sämsta mörkerseende just nu, och jag välkomnar verkligen att det är ljust när jag åker till och från jobbet.
Ska till ögonläkaren om två veckor och kolla om jag har begynnade gråstarr eller om det är något annat fel. Jag tycker att det har gått rätt så sanbbt med synnedsättningen. Mina nya glasögon är visserligen rätt så bra, men jag har lite problem att läsa med dem så jag håller mig helst till linserna så länge det fungerar.
I dag får Goggos laga maten (hämtpizza eller något annat smarrigt) eftersom jag inte vet hur dags vi ska äta. Hussen sover inför nattarbetet och jag får väl väcka honom vid halv åtta och sedan åka och hämta maten.
Elsa är fortfarande mycket stel och har svårt att lägga sig. Jag måste beställa tid hos veterinären och kolla upp henne ordentligt. Gloria är lika vild som vanligt, men lyssnar mer och mer på mina kommandon för varje dag.
Hoppas bara att det håller i sig tills tävlingarna börja i slutet av mars.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0