2010-07-12

Det känns som om tiden bara flyger iväg utan att jag gör någonting.
Gloria är inte halt längre, men jag kollar henne noga nästan varje steg hon tar. Ska´ju ställa henne om två veckor i Köping för en engelsk domare. Jag har även anmält henne till Eskilstuna i augusti. Där hoppas jag träffa Kerstin som är uppfödare av Glorias mormor.

Jag har satt ut annons på kattungarna, men hittills är det ingen som nappat. Det beror kanske på att dom inte är leveransklara förrän om tre veckor. Ska sätta ut en annons på varje unge med början på fredag och se om det ger bättre resultat.

I lördags var hussen och jag med svågern och svägerskan i Stockholm. Vi tog en sightseeingtur under broarna och blev förvånade över hur mycket man inte visste om vår huvudstad. Det var enormt fint väder och en mycket trevlig tur. Vi åkte med båten som gick kl 6 och den var full med folk av olika nationaliteter. Nästa gång får det bli busstur runt stan. Vi åker ju sightseeing så fort vi kommer till ett annat land, men vår egen huvudstad har vi inte utforskat på det sättet förut. Efter turen var det dags för en bit mat och efter att ha gått genom Kungsträdgården och över Sergels Torg mot centralen hamnade vi på Jensens på Vasagatan snett mot centralen. Rekommenderas varmt. Vilken underbar mat!!! Vet inte hur den låg till prismässigt, men vi betalade ca 250:- per person inkl dryck.

Den här veckan ska chefen till Tallinn så jag har lite annorlunda arbetstider pga att jag ska mata deras katt. Jag kommer att bli ensam på jobbet och det är både tråkigt och ganska skönt. Fick i alla fall en ledig måndag och det har inte inträffat förut. Jag ska se om jag kommer iväg till simhallen så småningom. Det är ca 30 grader varmt och mycket klibbigt ute och lite molnigt. Vi är nu inne på andra veckan med tropisk värme. Jag tycker att det är ganska skönt med värmen, men det kan vara lite svårt med nattsömnen när man har 28 grader i sovrummet. Men som sagt; jag klagar inte!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Skaru till badhuset Ullabella? Låter extra svettigt. Igår badade vi vid Yngsviken, Möllen också. Tyvärr var det inte folkfritt där heller, så Möllen försökte livrädda en tant som låg och plaskade ute i viken. Som tur var kom han tillbaka när vi ropade på honom. Ryskt namn Svetlana svenskt namn SvettLena. Vi (Tomas) rensar i garaget.

2010-07-12 @ 14:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0