2010-07-17

Vilka fruktansvärda männinskor det finns!!
Jag har haft annons på den röda lilla kattungen på blocket. Satte ett superlågt pris på honom och direkt så ringde det en tjej och tingade honom. När hon skulle hämta honom hörde hon inte av sig så jag ringde upp henne och då hade hon ångrat sig. Det var väl för mycket begärt att hon skulle höra av sig. Jag har några andra på gång, men någon har ingen bil och dom andra ska åka på semester. Jag har nu tagit bort annonsen eftersom jag aldrig mer ska lämna ut telefonnumret. Halv tolv i går kväll ringde en som pratade bruten svenska och erbjöd 2000:- för honom. Dom skulle ha grillparty och frågade om det gick att grilla honom!!!
Hussen som svarade blev vansinnig och sa åt honom att åka hem igen. Sedan tog jag bort annonsen.

Nu har jag annons på den lilla blåmaskade honan, men det är ingen rusning direkt. Jag vet att många föredrar att ringa, men nu får dom maila om dom är intresserade.

Inför utställningen av Gloria på lördag får jag nog byta ring och ställa henne bland nakenhundarna i stället. Hon fäller något så kopiöst så jag är förvånad över att hon har ett endaste hårstrå kvar. Nu är det ju en vecka kvar så hon hinner nog tappa dom sista stråna också!! Men det borde ju vara lika för all så vi får väl se hur det går. Det är i alla fall 11 aussisar som ska bedömas och det kan ju vara kul med lite mer konkurrens än det brukar vara. Inte för att jag har fått storhetsvansinne efter Österbybruk, men man kan ju hoppas att det går bra. Jag har i alla fall talat om för Virpi att Glorias färger inte brukar vara domarfavoriter. Nu hoppas jag att det är en domare som sätter rörelserna i första hand, för där kan min lilla skrutta slå ut vem som helst!!! Dom är ju så snygga ihop Gloria och Virpi. Om det inte var så förbenat dyrt skulle jag investera i en bättre kamera så jag kunde fånga dom på film. Vi får se om jag lyckas prångla ut kattungarna så kanske det blir en kamera.

Annars rullar det på som vanligt. Lite mer jobb än tidigare och lite mindre simning det är allt. Äntligen har det kommit lite regn. Det blev bara en mm, men det är utlovat åska och stora regnmängder tills i natt. Det är bara att vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0