2010-07-24

Upp som en sol och ned som en pannkaka!! Gloria var den enda svarta i sin klass bestående av 5 st tikar. Hon var även den enda som fick en tvåa. Tunga öron något hög bak och behövde utvecklas fram. Det var flera hundar som var högre än henne bak så jag tror att vi åkte på att domaren hellre ville se merlehundar. Vann hela alltet gjorde Niklas med en ny liten välfriserad ( mycket klippt ) tik. Vi får ta igen det i Eskilstuna om en månad. Gloria fick en massa positiva omdömen också så allt var inte bara skit.

Själv har jag haft svinont i halsen en vecka och till och med varit till vårdcentralen. Dom pengarna hade jag lika gärna kunnat lägga på något bättre. Ingen som helst hjälp fick man på det stället.

Jag har sålt den lilla röda kattungen och ev någon till. Får besked i veckan. Har alltså inhandlat en ny kamera som verkar OK. Tog en närbild som verkligen blev bra på den lilla honkattungen och i morgon ska vi se om hon blir såld. Har en intresserad från Stockholm. Bilden nedan:


Kommentarer
Postat av: Margot

Vilken liten sötnos!!!! Hoppas att du hittar ett bra hem till henne.



Trist med 2:an på Gloria och att få kommentar på svansen när alla andra hade stubb?! Men domaren har ju alltid rätt även om han gör fel eller hur!

Märklig sport detta med utställning. Jag kan tycka att det är konstigt hur domarna egentligen ibland idiotförklarar varandra genom att döma samma hund så radikalt olika.

2010-07-25 @ 20:14:33
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0