2010-07-28

Äntligen!!! Första kattungen levererad. Hon fick flytta till Södertälje. Förnyade annonsen och sänkte priset till 2000:- i går och genast ringde en familj från Nynäshamn och tingade henne. Dom skulle komma i dag på morgonen, men ändrade sig och skulle komma i går kväll. Vi lämnade vägbeskrivning och väntade till kl var halv tolv innan vi gav upp. Kvart i två i natt ringde samma lustigkurre som ringde förra veckan och ville köpa katten till sitt grillparty! Man blir ju orolig när det ringer mitt i natten och inte så lite förbannad när det är idioter.

I alla fall hade det ringt en jättetrevlig dam från Södertälje i går kväll strax efter dom från Nynäs. Jag ringde upp henne i morse och nu har dom hämtat katten. När jag hade ringt henne ringde Nynäsarna igen och var på väg!! Jag förklarade att katten var såld eftersom dom inte dök upp i går kväll. Dom hade aldrig sagt så fick jag till svar.
Jättesura var dom förstås. En liten stund senare ringde dom igen och frågade om katten var hämtad, annar skulle dom hämta henne. Underförstått skulle jag få mer betalt. En vit lögn från mig blev svaret: Hon var redan hämtad.
Det var i alla fall en jättetrevlig familj som hade en liten chihuahua och hade haft en katt som tyvärr blev överkkörd.

Nu funderar jag på att sterilisera Kattis för sådant här tjafsande vill jag inte uppleva igen!! I em eller i morgon kommer i alla fall Roger från Enhörna och tittar på den rödmaskade och i morgon kväll hämtas den helröda till Upplands Väsby.

Pust vad skönt det ska bli!! Ut med alla extra kattlådor och torka golv och kolla om dom pinkat på fel ställen!!

Den blivande Enhörnabon:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0