2010-07-30

Snart är det augusti och hela sommaren har bara runnit iväg.

I dag har jag lämnat kattunge nr två så nu är det bara den rödmaskade kvar. Honom hämtar dom i morgon, sedan blir det lugnt igen och jag kan ha dörren öppen utan kompostgaller. Det är världens storm ute i dag men det behövs väl för att torka upp dom enorma regnmängder som kom i går. Innan jag pajade regnmätaren hade vi fått 79,9 mm. Sedan kom det några rejäla skurar ytterligare. På grannområdet hade dom fått en bra bit över 100 mm så jag tror att vi hamnade där någonstans också. Det var en vägg av regn att åka igenom när jag åkte hem från jobbet i går. På området nedanför oss var hela vägen översvämmad.

På jobbet i går fick jag en Herman av chefen. Herman är en surdeg som ska skötas om i tio dagar innan man delar den i fem delar och ger bort fyra till fyra kompisar. Den femte behåller man själv och bakar en kaka av.  Den ska fyllas på med mjölk och mjöl och socker under resans gång. Eftersom chefens femtedel var färdig för bakning i dag så bakade jag min också i stället för att vänta i tio dagar. Det blir någon slags kedjebrevseffekt av det hela och efter ett tag kan det inte vara mycket kvar av den ursprungliga surdegen eftersom det fylls på med olika ingridienser hela tiden. I slutskedet satte man i alla fall till olja nötter äpple mjöl socker bakpulver och mjölk. Kakan blev jättegod och nu har jag styckfryst den.

Hann även med att simma och att handla i dag innan kattköparna kom. Han kommer att få bo i en stor 7-rumsvilla i Upplands Väsby och efter vad jag har sett av hans nya familj så kommer han att bli rejält bortskämd. Jag skickade med utskrift av alla foton jag hade på honom sedan ha var nyfödd.- Det blev mycket uppskattat!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att du äntligen fått bra köpare till katterna.



2010-08-02 @ 19:18:18
Postat av: Margot

Kommentaren var från virriga mej.

Kram

Margot

2010-08-02 @ 19:20:13
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0