2010-06-02

Kattungarna växer och jag är lite orolig över den rödmaskade. Han är lika busig och pigg som dom andra två, men han har bakbenen rakt bakåt eller ut åt sidorna. Han försöker få in dom under sig, men dom halkar bakåt hela tiden. Jag hoppas att det beror på att han är för fet för att orka resa sig. I så fall blir han snart "normal" eftersom dom rör sig mycket nu.

Martinin jäser för fullt och nu skummar den inte så mycket längre. Den har stått en vecka och jag rör i den varje morgon och kväll.

Jag har simmat både onsdag och i dag och nu börjar jag försöka simma lite fortare. Jag har ju snart hållit på ett halvår och någon inverkan på konditionen tycker jag inte det har haft hittills.

I morgon bitti är det spårkurs och på kvällen lydnadstävling i Torshälla. Jag fick ett bra tips av Glorias uppfödare när det gäller platsliggningen och det verkar ha fungerat. Jag hade Bosse stående bredvid Gloria när jag lämnade henne och sin vana trogen var hon på väg efter mig. Bosse gav till ett skarpt LIGG och helt förvånad sjönk Gloria ihop och låg kvar. Kvällen efter tittade hon surt åt Bosses håll men låg jättebra i tre minuter. Hoppas nu bara att det håller i sig. Annars är det nog bara att fortsätta på samma vis. Jag tränade klass två i onsdags och det gick riktigt bra. Ställande under marsch blev en nolla, men det har vi ju aldrig tränat på. Hopp-sitt-hopp fungerar inte heller utan en massa dubbelkommandon, men vi ska ju klara av två ettor innan det är dags för tvåan. Jag tänker testa tvåan på kursfinalen i Uppsala eftersom den är inofficiell och sedan sikta på tvåan till våren.
Om jag får in ett bra platsliggande kanske jag försöker en lydnadstävling på SBBK till hösten. Det gäller bara att komma till skott tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0