2010-06-06

Stackars Gloria!! Hon är skendräktig och helt förtvivlad över att inte få ha kattungarna som sina valpar.
Hon bäddar med allt hon kommer över och går bara runt och gnäller. Hoppas verkligen att det snart går över.
I går ville hon inte ens spåra, utan fattade ingenting. Inte blev det bättre på lydnadstävlingen i går kväll. Det var bara att bryta fria följet, acceptera nollor i några moment och 8 - 9 i apportering, inkallning och ställande.
Platsliggningen fungerade ända tills jag var halvvägs tillbaka till henne. Då reste hon sig och kom till mig.
I alla fall ett steg i rätt riktning. Jag får anlita Bosse som förste läggare igen.
Jag kommer att ta det lugnt med henne ett tag framöver. På lördag är det utställning och lydnadstävling på hemmaplan och vi ska vara med på båda, men lydnaden får gå som den vill utan några som helst krav.
Hon är ju hur pigg som helst fysiskt, men väldigt ledsen psykiskt.

Den rödmaskade kattungen verkar inte bli bättre så tyvärr måste vi nog låta honom somna in innan han börjar lida av sitt handikapp. Jag ska ge honom en vecka till. När inte Gloria och jag är hemma ska dom få springa fritt på golvet och då hoppas jag på ett mirakel så att hans bakben rättar till sig med lite träning. I början var ju även frambenen rakt ut åt sidorna och dom är helt OK nu Tyvärr är han ju redan 4 veckor och då borde han vara "normal". Men som sagt; han får en vecka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0