2010-06-16

I dag har det inte varit en rolig dag. Det började egentligen i går morse. Hussen skulle börja jobba efter sin sjukskrivning och det var därför han som gick ut med hundarna på morgonen. När han hade åkt till jobbet hoppade båda hundarna upp i hans säng. Jag märkte att Gloria slickade på en tass, men hon slutade när jag sa till henne så jag brydde mig inte så mycket. När det var min tur att rastade dem innan jag åkte var Gloria jättehalt. Jag trodde att hon hade skurit sig på något i skogen men kunde inte upptäcka något sår.
Jag åkte iväg och jobbade och när jag kom hem var hon sämre. Jag ringde genast till veterinären, men kl var fem så det var stängt för dagen. Ringde då till Södra Djursjukhuset och dom hade bara akuttider. Dom rådde mig att komma in akut i dag om hon inte var bättre.
I morse kunde hon inte stödja på benet så jag ringde till Mårten igen och fick en tid kl 15.20.
Då åkte jag först och simmade mina 1000 m, sedan handlade jag och därefter låg jag en timme på taket i solen. Klockan gick jättesakta!
När vi kom fram fick vi i alla fall komma in direkt och det blev blodprov, temp och en rejäl undersökning av tassen. Gloria hade jätteont!! Hon fick lugnande och så blev det röntgen. Inte kul!!!
Hon har en fraktur i vänster framtass och måste hållas i absolut stillhet i en vecka. Dessutom smärtstillande 2 ggr/dag. Diagnosen lyder: Fraktur på ett sesamoidben i vänster tass. Nu får hon vara i buren och bara gå kortare kiss-och bajsrundor i koppel. Inte vad hon är van vid direkt.

Inget spårslut i morgon och ingen kursfinal på söndag. Men vad gör det?? Huvudsaken är att hon blir så pass mycket bättre inför återbesöket på onsdag så vi slipper operation. Stackars lilla skrutta!!! Hon är så olycklig i buren och hon förstår ju inte att det är för hennes eget bästa.



Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars lillgumman nu får hon hålla sig lugn ett tag, det blir inte lätt. Hoppas att tassen läker snabbt och att det inte ligger någon lös benbit och skaver. Attans också vad det kan hända saker.

Krya på dig nu Gloria, Möllen hälsar. Inga valpar ännu.

2010-06-16 @ 23:21:06
Postat av: Margot

Men så tråkigt . Stackars Gloria.

Hoppas att det läker fint och snabbt.

Kram Margot

2010-06-18 @ 18:15:24
URL: http://www.faroflox.com
Postat av: Towe

Usch, vad tråkigt...och inte lätt att hålla sig still heller! Vi håller tummarna för att det ser bättre ut på onsdag!

Mvh Towe

2010-06-19 @ 22:30:22
URL: http://toweokashi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0