2010-06-23

Nu har vi röntgat om Glorias tass och det är tyvärr ingen förändring. Hon är fortfarande svullen och röntgenbilderna ska skickas till Strömsholm för utredning. I hundens tassar finns det ett antal tillbakabildade små ben som ligger lite löst. Det är ett sådant som har flyttat sig på Gloria om jag fattade veterinären rätt. Eftersom det ligger löst ut mot utsidan på tassen ( mellan skelettet och huden ) gör det ont när hon rör sig.
Hon har inte haltat på hela veckan men det beror kanske på Rimadylen som hon får och ska fortsätta med tills vidare.
När svaret från Strömsholm kommer får jag närmare besked. Jag behöver inte ha henne i buren, men det är fortfarande korta kiss- och bajspromenader i koppel som gäller. Inget Aussirace!!!

Kattungen verkar vara helt OK i bakbenen och jag tror att han helt enkelt var för tjock. Han vägde 20 % mer än dom andra. Hoppas att Nina fortfarande vill ha honom. Han är ju så speciell så jag vill inte sälja honom till vem som helst. Jag ger hellre bort honom gratis till någon som kommer att ta väl hand om honom. Jag har filmat små snuttar som jag kommer att sätta ihop till en liten film som dom får med när dom hämtar honom.

I morgon ska jag betala dagens veterinärkalas. Tur att Gloria är försäkrad! Första besöket kostade 3060:- och jag betalade lite drygt 1300:-. Vad det kostar i dag vet jag inte, men självrisken är ju redan betald. Veterinären gör upp med försäkringsbolaget och jag betalar bara min del. Nu hoppas jag att hon kan ställas ut den 24 juli i Köping.
Hon är ju enormt smärttålig så jag får hålla extra koll så hon inte börjar halta igen. Då blir det defenitivt ingen utställning!!! Det är alltså dags att hålla alla tummar och hoppas att det går bra och att vi inte behöver operera.
Den sketna lilla benbiten kanske stabiliserar sig och slutar göra ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0