2010-06-27

I går släppte jag loss Gloria på kvällen. Jag har aldrig tidigare sett en så lycklig hund! Hon sprang och sprang som om hon hade eld i baken. Jag vet att hon kanske får lida för det senare, men hon har det så hemskt när hon är i buren.
Hon har inte haltat på 10 dagar och ömmar inte när jag klämmer på tassen. Det är troligen tack vare Rimadylen, men hon måste få springa av sig.
Kattis hade lockat upp ungarna i skogen och det krävdes både lockande med mat och en sönderriven husse för att få in dem igen. Det var inte ungarna som rev husse, utan syrenbuskarna där ungarna hade gömt sig. Nu är det kompostgaller för ytterdörren igen.
Ska besikta och vaccinera dem om två veckor och sedan är det bara tre veckor kvar innan dom förhoppningsvis får nya hem. Ska bli skönt när man inte har den passningen längre. Det är lagom att ha dom ca tio veckor, sedan är det skönast att bli av med dem. Dom får inte säljas före tolv veckors ålder så dom sista veckorna brukar vara jobbiga eftersom dom gärna vill vara ute och då gömmer dom sig helst under huset där vi inte kan få tag i dom.
Dom är i alla fall jättefina och "han med benen" verkar bli helt OK. Tyvärr fick Doris honkatt Sötnos missfall i dag. Hon har en unge kvar i magen och ska ultraljudas på fredag för att se om den lever. Det är ju Kasper som är pappa till hennes ungar.

Så här der en ledsen Gloria ut i buren.



Kattungarna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0