2010-03-05

Simmat 1000 m med Lena. Efter välförättat värv åkte vi till Nyfiket i Nykvarn där jag intog kaffe plus räkmacka och Lena ostralla, kaffe och semla. Inte tokigt alls. Vi hade simmat lite för länge så spärren sade ifrån när vi skulle ut, men den snälla personalen öppnade grindarna åt oss utan att vi behövde erlägga straffavgift. Nice!!

Sedan hem och duschade och schamponerade Gloria inför morgondagens utställning i Gävle. Hon var ju inte speciellt skitig eftersom hon varit ute i snön hela vintern, men nu är det i alla fall avklarat. Hon gillar inte alls att bli insläpad i duschen utan ser helt olycklig ut när hon blir tvättad. I dag fick hon torka inomhus eftersom det var en hel del minusgrader i skuggan. På framsidan av huset där solen strålade var det i stället några plusgrader. Ett säkert vårtecken är det att snön nu rasat från ladugårdstaket.

När jag var klar här hemma blev det en tur till föräldrarna i Strängnäs. Jag brukar lämna dit mina utlästa böcker och nu fick dom en kasse böcker att sysselsätta sig med.

Förhoppningsvis somnar jag skapligt i kväll, för i morgon är det som sagt en heldag i Gävle med start hemifrån kl 7. Dessförinnan ska hundarna rastas och matas och det ska även jag! Hoppas att det blir bra bilväder. Enl prognosen ska det bli 16 minus på morgonen och 18 minus när vi åker hem. Sedan ska det äntligen vända och bli plusgrader från nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Lena

Herregud UllaBella, tänk på vår image som långdistanssimmare. Det hade räckt med att världen fått veta att jag åt en ostfralla. Det hade din räkmacka kunnat redovisats som också. Kaffe o ostfralla, hur nyttigt som helst. Räkmacka och semla, tänk på kolesterolen (stavas det så?)

Kram Lena

2010-03-08 @ 21:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0