2010-03-06

Hemma efter en lååååååååååååååååång dag i Gävle. Startade i 23 graders kyla kl 7 i morse och var framme ca 09.30. Temperaturen pendlade mellan - 17 och -7 hela vägen upp med endast någon kilometer mellan högsta och lägsta. Det var solen som värmde!!  På travbanan i Gävle visade termometern 18 grader varmt mitt på dagen. Den var placerad mitt i solen och om man satt mot väggen var det nästan högsommarvärme. Ljuvligt!!

Utställning då??  Jodå, den gick alldeles utmärkt. Gloria tog sitt tredje cert och är nu Svensk Utställningschampion. Fyra nya rosetter blev det att sätta upp på det numera överfulla rosettgallter. En för bäst i ras, 1 för certet, en för förstapris och en för 3:a i gruppfinalen. Det blev faktiskt fem rosetter eftersom hon fick en tjusig blågul championrosett också.

Tyvärr drog tävlingen ut ordentligt på tiden då den ena domaren hade fått lite för många hundar att bedöma. När det var klart i dom andra ringarna hade hon fortfarnde 10 hundar kvar att bedöma. Lena som debuterade som ringsekreterare åt henne var enormt trött i huvudet efteråt. Men det var det kanske värt!

Lenas Mjölner (som visades av duktiga Virpi) fick sitt andra cert och blev placerad tvåa i gruppfinalen. Det var tur att Gloria och Möllen kom tvåa och trea så vi inte behövde vänta på Best in show. Nu drog vi hemåt så fort det bara gick. Tät trafik pga sportlovsslut, men det flöt på ortoligt bra.

Tyvärr hade jag glömt kameran hemma så det plir lite halvrisiga bilder från mobilen.

Gloria under första bedömningen.


Med sin fina rosett



Kommentarer
Postat av: Lena Ling Östlund

Jajaja UllaBella, det var inte så synd om mig. Jag lärde mig en massa om hundar och bedömning av olika raser. Dessutom lärde jag mig att jag har två världsabästa kompisar som nappade direkt när jag ringde från ringsekreterarkursen och sa att vi måste åka till Gävle. Klart dom hängde med. Tack för det och tack för de suddiga bilderna på Möllen o Virpan. Även suddiga är de nästan lika snygga som du och Glojjan. Kram Lena

2010-03-08 @ 21:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0