2010-03-09

En helt underbart vårlig dag. Snön smälter med rekordfart och hoppet om varmare tider har vaknat.
Ledig i dag och det har varit fullt upp med "måste göra". Direkt i morse var det provtagning på vårdcentralen. Resultatet får jag vänta på tills nästa vecka.
Därefter hem för att äta lite frukost och slappa lite framför datorn innan det var dags för nästa grej.
Simning 1000 m som vanligt. Det gick urtrögt i dag men jag skyller det på vårtrötthet.

Vidare till Statoil för att tvätta bilen. Lyckades komma lite snett, men det brydde sig inte maskinen om, utan den bara tryckte på. Jag fick starta bilen och följa med maskinen en bit bakåt!! Sedan körde jag fram och trixade lite grand och så småningom fungerade det som det skulle. Som tur var, blev det inte ett märke på bilen. Den blev inte heller ren vid tankluckan så jag måste väl göra om hela proceduren igen. Det är faktiskt rätt så svårt att köra in i tvätthallen när man sitter så pass högt och inte ser golvet ordentligt. Inte någon av mina favoritsysslor precis.

Därefter till apoteket för att hämta ut alla hussens piller och några av mina. Elsas Rimadyl var det ju också dags att hämta ut. När jag tänker efter blev det en satans dyr dag även om hussens medicin inte kostar något. Ibland är man glad att man betalar skatt och får vissa förmåner.

Nåväl, vidare till Tobak för att förnya lottot och sedan in på ICA för att handla det viktigaste. Slutligen hem och fixa middag. I morgon är det jobb igen och det känns inte alls lika stressigt som att vara ledig.

Ett annat vårtecken är att Änglatrumpetskotten (som jag klippte av i höstas) har börjat växa riktigt ordentligt.



Kommentarer
Postat av: Lena

Men hallåå UllaBella, jag har ju sagt att vi ska åka och tvätta bilen i sån där självtvätt i Saltskog. Där kan man stå hur snett som helst och tankluckan blir tvättat automatiskt. Har du fått VIP-inbjudan till Club Bumerang?

Kram Lena

2010-03-10 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0