2010-03-12

Dagen började med snöfall!!! Det upphörde och nu på eftermiddagen skiner solen igen.
Obligatorisk simning 1000 m och sedan till Ica Maxi för fika och bulle. ( Att bullen var fylld med vispgrädde och mandelmassa är det ju ingen som behöver veta.) Måste säga att det blir enormt bra med den nygamla Maxi. Nu är det inte mycket kvar av ombygganden och sedan ska man bara lära sig att hitta varorna igen. Dom är ju på helt nya platser.

När vi hade fikat åkte vi hem till Nykvarn för att plocka upp Virpi. Sedan till Hedlandet för att shoppa loss lite.
Lena hittade snygga gardiner och lite läsglasögon. Jag köpte en tunika plus lite tråkigheter som fönsterputs och sköljmedel. Virpi fyndade jeans och några toppar.

Egentligen skulle jag baka bullar, men känner att lusten inte har infunnit sig riktigt ännu. Det får bli i kväll.

Hundarna blir urskitiga nu när det är lös barmark utanför trappen. Lägger in en bild där jag hoppas att det syns vilka tassavtryck det blir på golvet när dom kommer in. Lägger även in en skrytbild av Glorias hittills erhållna rosetter. Det saknas några då jag glömt bort att köpa. Helt horribelt egentligen att man ska betala för rosetterna!! Det är ju inte gratis att ställa ut hunden direkt. Rosetterna borde verkligen ingå. Dom som inte vill ha några kan ju alltid tacka nej.

Hundpår:


Prisrosetter:


Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt UllaBella, att du inte skrev "semla" den här gången. Vi träffade ju Jeanette också. Måste ner till Hedlandet idag igen för att byta älg-gardinerna. Det var svarta streck i linnet å det vill jag inte hänga upp. Oj oj så mycket rosetter på en sån liten ... hund. Det kostar att ligga på topp.

Kram Lena

2010-03-13 @ 09:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0