2010-03-13

Inte blev det några bullar bakade igår inte. Däremot har jag bakat i dag. Utan att skryta är jag bra på att baka, men det är inte en favoritsyssla precis. Jag ska ju dessutom alltid prova på något nytt och det är inte alltid det lyckas. Jag har en benägenhet att ha lite för bråttom.
Alltså blev det inga vanliga bullar i dag utan karlspaderbullar med fyllning. Har inte provsmakat ännu, men dom ser helt OK ut.
Helt enligt receptet blev dom givetvis inte heller. Det skulle vara matlagningsgrädde i dom, men det hade jag missat så det fick bli mellangrädde i stället. I fyllningen skulle det vara ett konstigt socker som hette muscovado. Ljust, men jag hade givetvis köpt mörkt!! I alla fall luktar dom gott och ser inte så tokiga ut. Före servering ska dom glaseras med florsocker, men det får nog vara bra utan. Nu ska jag sätta på lite fika och sedan blir der provsmakning.
I kväll är det melodifestivalen, och eftersom jag inte har hört alla låtarna ska det bli spännande. Jag har hört Jessica Anderssons och den gillar jag. Andreas Johnsson är en annan favorit, men hans låt var inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Det är bara att vänta och se hur det går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0