2010-03-14

Gårdagens bullar blev verkligen bra. Ett recept att spara för framtiden alltså.
Någon gång ska jag göra som svägerskan och sätta in alla bra recept i en pärm. För närvarande ligger dom nedkastade i en låda och jag hittar aldrig vad jag vill ha, eller har glömt bort något som var bra. Men det får bli någon annan gång när andan faller på.

Framåt kvällskvisten frågade hussen om jag hade lust att åka och äta på Slagsta motell. Det hade jag!! Dom har jättegod mat, men har blivit dyra. Vi hann till och med göra en sväng till Netonnet så nu vet jag vilken TV jag ska gå in i andra affärer som har den och pruta ner priset på. Vet av erfarenhet att det i alla fall går bra på El-Giganten. Lyckades pruta ner min skrivare rätt så kraftigt där. Annars får jag väl åka ut till Slagsta igen.

I dag har vi återigen haft vår rookiekurs. Jag är grymt imponerad av våra elever som är helt enormt duktiga. Gloria fick följa med som demonstrationshund igen, och hon skötte sig så bra att jag blev alldeles förvånad. Hoppas bara att hennes fina form står sig i två veckor till då vi har årets första lydnadstävling i Torshälla.
På torsdag börjar vi på tävlingslydnadskursen och det ska bli intressant.

Jag har så smått börjat att kolla på årets utställningar och det lutar åt Österbybruk i maj, Köping i juli och Eskilstuna i augusti. Jag har ju suveräna Virpi som visar henne på SKK:s utställningar så det gäller bara att datumen passar henne. Givetvis ska jag till Älvsjö i påsk, men bara för att titta.

Snön fortsätter att smälta, men det går sakta då det fortfarande är kallt i luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0