2010-03-22

Sitter och väntar på samtal från länsförsäkringar. Efter att ha simmat mina1000 åkte jag hem och tittade på gårdagens inspeling av Amazing Race.
Ut och hämtade posten Där ligger ett kravbrev från Trafikförsäkringsföreningen. Enlig dom är min bil oförsäkrad och nu vill dom ha 2099:-!!!!!
Jag betalade försäkringen den 27/1 och dessutom för ett helt år. Kollade på postgirot och visst är den betald.
Nu har jag ringt Länsförsäkringar och han har kollat att allt är OK. Det som har hänt är att i Vägverkets papper står det att jag inte har någon försäkring eftersom IF försäkringsbolag ( som jag hade när bilen var ny ) har återkallat sin försäkring eftersom jag bytte till Länsförsäkringar. Pust och stön så det kan bli.

Nu har han från LF i alla fall ringt och alla hade tydligen gjort fel. En sådan här sak har aldrig inträffat tidigar. Tro´t om du vill. Dom ska nu skicka ett intyg till T-försäkringsföreningen och jag ska ringa upp om någon timme och kolla att allt är OK.

Till något roligare. Vädret!! Efter att ha varit helt uselt i går med snöstorm och omväxlande regn är det strålande i dag. Lite kallt i skuggan, men gårdagens snö är i alla fall på väg att rinna bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0