2010-03-24

Har just kommit från lydnadskursen. Jag hoppas verkligen att ett dåligt genrep ger en bra premiär.
Det var inte mycket som fungerade i kväll. Hoppet, inkallningen och apporteringen var det som gick bra. Linförighet och fritt följ ska vi inte tala om. Vet inte vad som varit på planen, men det var nosen i backen hela tiden. Jag är inte alls van att se henne sådan. Stående från ligg var också en klockren 10:a när tävlingsledaren sade "verkställ" i stället för "ställ hunden". Då ställde sig Gloria på hennes kommando. Plats under marsch gjorde hon med ett läggande till hälften. Hon brukar inte bry sig om att det är skitigt, men i dag var hon "fina fröken". Det värsta på lördag blir den långa väntan på vår tur eftersom Gloria löper. Vi får ju starta sist och det är 6 hundar plus rookisarna före oss. Då kommer jag att hinna plocka ur henne och sätta in henne i bilen ett otal gånger och bli allt mer nervös.

I dag har vi bytt lås i ytterdörrarna, skaffat låsbara fönster, installerat brandvarnare och brandsläckare. Jag tror ju inte att någon försöker göra inbrott med två halvt rabiata hundar innanför dörren och dessutom har vi inte några direkt dyra grejor som det är värt att risker hundbett för.

Brandsläckaren hade jag behövt i januari när jag lyckades sätta eld på stekpannan. Det var jättelågor upp i fläkten!! Gudskelov var hussen hemma och kunde vråla åt mig att stänga av fläkten och ta fram brandfilten som jag fick i julklapp av chefen. (Mycket bra julklapp!!) Han släckte behändigt elden och den enda skada som blev var att några plastdetaljer på köksfläkten smälte. Om han inte hade varit hemma hade jag aldrig tänkt på att stänga av fläkten och då hade vi med all säkerhet varit hemlösa nu. Det var ju inga små lågor i stekpannan!! Jag vände ryggen till medan den blev varm, men att det skulle gå så fort trodde jag ju inte. Nu har vi ju även en brandsläckare och jag hoppas att den aldrig behöver komma till användning.

Några nya bilder på Gloria.

Lyckan är att få äta märgben i soffan!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0