2010-03-27 Tävling Torshälla

Jaha, så är då årets första tävling avslutad och jag är jättenöjd. Det kunde natrurligtvis ha gått mycket bättre, men med en otränad hund mitt i löpet är jag nöjd. Pga löpet så fick vi starta sist och det är ingen höjdare att ha Gloria i bilen i flera timmar före start. Visserligen hämtade jag henne emellanåt och gick en liten kissrunda, men det blev länge för henne ändå.
Till resultatet:

Linförighet 8 -8  Hon var inte med riktigt från start utan jag fick ge henne ett extra fotkommande, men sedan gick hon klockrent.
Apportering 9 - 9  Lite snett sättande vid avlämningen.
Stående 7,5 - 9  Vet egentligen inte vad avdraget berodde på. Möjligen ett lite snett läggande.
Fritt följ 0 - 0  Bröt momentet eftersom hon hade tappat koncentrationen och nosade från start.
Hopp över hinder 8,5 - 7,5  Missade starten lite men för övrigt bra.
Plats under marsch  0 - 0  Gjorde stående i stället för läggande.
Inkallning 8 - 9  Har ingen aning om varför det blev lite avdrag.
Plats i grupp 0 - 0  Hon är väldigt osäker och nu reste hon sig direkt när vi skulle lämna hundarna.
Helhet 7 - 7,5   Med tre nollor kan det inte bli högre.

Nu är det två veckor kvar till nästa tävling i Uppsala och då bör hon vara färdiglöpt och förhoppningsvis är det ett bättre underlag. I dag var det snorhal lervälling. Då ska jag försöka göra en godkänd tävling. I dag fick vi ihop 113,5 poäng och det fordras 140 för att bli godkänd.

Före start


På väg till start med nosen i backen


Koncentration före linförigheten


Avlämning av apporten


Snart dags för hopp


Ett perfekt ställande under marsch (skulle ha varit läggande)


Alla mattarna har lämnat sina hundar utom jag eftersom Gloria reste sig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0