2010-03-30

Jaha, så var man ett år äldre. Känns ingen skillnad och det är väl bra. Förmiddagen har tillbringats på badhuset och eftermiddagen ska ägnas åt skurning av golvet på övervåningen. Det är välbehövligt även om Gloria slickar upp det mesta som hon droppar på golvet.

I dag är det verkligen vår i luften! Hundarna ligger just nu och solar på trappen och jag har ytterdörren öppen.
I höstas satte vi en hel del lökar i rabatten. Vi började egentligen förrförra hösten men då blev det inte så många. Vi hann heller inte njuta av krokus och snödroppar eftersom vi var på St Barth när dom blommade. Till den här våren har vi utökat rabatten med det dubbla och satt en hel massa tulpaner, påskliljor, narcisser och några konstiga blommor som jag inte har hört talas om tidigare.
I morse när jag kollade hade det kommit upp en hel del gröna små strutar under snön. Det ska bli intressant att se vad det blir av dem.

Så här ser det ut i dag:


Entren till Sydpoolen där jag tillbringar två förmiddagar i veckan:



Kommentarer
Postat av: Monica Johansson

GRATTIS på födelsedagen....

Kul att du också börjat blogga, men visst tar det lite tid och min hemsida blir just nu dåligt uppdaterad eftersom jag skriver på bloggen i första hand.

Jag skriver ett mail i morgon, måste krypa ner i sängen och sova....

Glad Påsk och hälsa "gubben"

Kram Monica

2010-03-31 @ 01:24:35
URL: http://www.mojo702.bloggsida.se
Postat av: Margot

Grattis på födelsedagen!!

Här ska det också skuras idag men till skillnad mot syster Gloria så har Garbo inte fattat att man kanske ska tvätta upp efter sig lite åtminstone. Tur att hon har mormor Malli som försöker städa åt henne.

Här har vi massor med snö. 94 cm enligt lokaltidningen så några livstecken från satta knölar får vi nog vänta ett bra tag på.



Ha en riktigt GLAD PÅSK

Kram

2010-04-01 @ 08:02:45
URL: http://www.faroflox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0