2010-03-03

I dag fyller Elsa 7 år. Hon är förvånandsvärt pigg med tanke på hur dåliga hennes leder är. För det mesta rör hon sig som en unghund. Det är bara när hon legat still en stund som hon är lite stel. Innerst inne vet jag ju att hennes tid är utmätt, men naturligtvis hoppas vi att hon finns kvar så länge som det är möjligt.

I går var det avslutning på tävlingslydnadskursen. Vi blev videofilmade under hela våra program och det var verkligen intressant att se filmen efteråt. Jag var tävlingsledare (och fick mycket beröm för det) och när jag tävlade tog Eivor över den rollen. Lite kul att prova på något annat.

Det gick i alla fall bra för oss. Gloria skällde som en besatt under fria följet och det var nog för att hon trodde att det bara var träning och att det skulle komma godis. 7 poäng fick vi i alla fall. På inkallningen hamnade hon lite snett så det blev 8. Plåtapporteringen en 7. Lek med apporten och tempoväxling på tillbakavägen. Läggande på avstånd en 8. Segt. Ställande under marsch 0. Vi har inte övat på det momentet utan jag ville bara testa. Kraftigt dubbelkommando och så satte hon sig när jag kom tillbaka. Det får vi träna in på onsdagsträningarna.

Vi kommer att ha träningsgrupp med träningstävlingar på onsdagar. Hoppas bara att det inte rinner ut i sanden den här gången också, utan att det kommer några nya hundar med förare också.

Kattis ska ha ungar vilken dag som helst och är mycket sur för att hon inte får gå ut. Hon har ju för vana att gömma sina ungar utomhus så den här gången försöker vi att hålla henne inne.

Vår 7-åring:


Båda hundarna:


Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis till söta Elsapelsa. Jag minns när hon kom. Det var inte smärtfritt att ta ben ifrån henne som unghund, men det tränade du bort. Duktig på lydnadsplan också tills höfterna sa ifrån. När den där "lilla fula" hunden kom hem så gick Elsa i pension från lydnadtävlandet. Nu är hon vakthund på Djurstaberg.

2010-05-04 @ 12:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0