2010-05-06

Jag ska aldrig mera fuska med simningen. Det straffar sig direkt.
Jag började alltså gårdagen med att strunta i simningen. I stället handlade jag och gjorde hussens bokföring för april.
På kvällen åkte jag och tränade Gloria. Det gick riktigt bra.
När jag var nästan hemma ringde min mobil. Det var hussen. Eftersom han bara ringer om det är något akut undrade jag vad som hade hänt.
"Jag måste nog åka till sjukhuset" sa han. "Vad har hänt?" blev mitt svar. "jag har ramlat".
När jag kom hem var kompisen T här. "Är det en arm eller ett ben?" frågade jag. "Huvudet" svarade T.
Hussen stod böjd över diskbänken och reste sig när jag kom. Oj, så han såg ut!! Det var blod överallt, hela högersidan av ansiktet svullet, ögat syntes inte och bulan i pannan var inte av denna världen.
Han kom inte ihåg att han hade ringt efter mig och inte heller vad som hade hänt.
Det blev ilfart in till akuten där han omedelbart lades på en bår. Akutavdelningen var överfull och väntetiden var mellan 3 och 6 timmar.
 Läkaren som tittade till honom direkt trodde att han hade ramlat ner från något att döma av skadorna. Ändå hade han "bara" klivit på en lös sten i nerförsbasken och störtat handlöst. Även höger axel hade fått sig en rejäl smäll.
Jag lämnade sjukhuset vid tiotaget och åkte hem. Det fanns ju ingen anledning för mig att stanna där hela natten och dessutom hade hussen nu börjat bli lite klarare i skallen. Han kom ihåg vad som hade hänt, men samtalet till mig och att jag tog på honom jackan och packade ner plånbok och nycklar var helt borta för honom.
Jag har nu på morgonen ringt sjukhuset och han är tydligen röntgad och inlagd på en sal. Efter ronden, vid 10tiden, ska jag ringa igen och höra om han får komma hem eller hur det blir.
Telefonen har ringt sedan 7 i morse. Det har varit verkare på hans jobb, jobbarkompisar och så T som var här när det hände. Tydligen hade han själv ringt till B på jobbet halv sex och talat om att han var på väg till röntgen. Han hade sluddrat fruktansvärt så troligen har han även skador i munnen.
Jag har tagit ledigt i dag tills jag vet hur det blir. Om han ska vara kvar för observation är det ju ingen ide att gå här hemma och vanka. Jag kan i och för sig behöva sova lite, men det kan jag göra i morgon.


Kommentarer
Postat av: Lena

Ojoj UllaBella, det måste ha varit riktigt illa eftersom han blev inlagd. Otur att snubbla så där och landa på ansiktet. Syrran gjorde det nyligen också men hon tuppade av inomhus. Blåklocka och framtänderna genom underläppen. Ruggig syn och hussen lär ju se ännu värre ut. Vi hörs under dagen.

2010-05-06 @ 12:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0