2010-05-08

Halv 7 i går kväll fick hussen komma hem igen. Då hade han tillbringat mer än 5 timmar på St Eriks ögonsjukhus. Hans högra öga hade även det fått en skada som lappades ihop med laser.
Nu väntar läkarbesök hela nästa vecka. Måndag: magnetröntgen av axeln, tisdag: ortopeden, onsdag: ett sedan tidigre planerat besök hos reumatologen och direkt efter detta ska han till ögonkliniken på Huddinge för att kolla upp ögat.
Han är rejält svullen på hela höger ansiktshalva och har stora sårskorpor. Han påminner lite om en hamster. Jag är förvånad och glatt överraskad att han har blivit så enormt undersökt och bra behandlad av sjukvården. Givetvis är jag lättad över att han nu är pigg och som vanligt igen, förutom värken i axeln.

I dag har Gloria och jag haft vår första spårkurs. Första spåret fattde hon ingenting!! Hon såg vimplarna i träden och verkade tro att det var en ny kul lek. Full fart till vimpeln och hopp för att försöka få tag i den. Slutapporten var hennes älskade rattmuff och då kanske poletten trillade ner att man ska hitta fram till något. Nästa spår gick klockrent. Nosen i backen från start och rätt på slutmålet där hennes gummigris låg. Jag hade den här gången satt vimplarna så högt jag kunde och nu var hon inte ett dugg intressead av dem. Det är bara synd att jag har så dålig balans på ojämnt underlag, men det här blir säkert något som passar Gloria jättebra.
I morgon lydnadstävling i Västerås. Det är bara jag från Södertäljeklubben så det gäller att försvara lagfärgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0