2010-05-09 Tävling i Västerås

Dagens tävling kommer jag att stoppa långt bak i hjärnan och aldrig ta fram igen. Den var helt enkelt usel. Så illa som domarsiffrorna visade tyckte jag väl inte att det gick men det gjorde det tydligen. Det räcker att säga att hon lade sig på rygg och gjorde änglar i gräset innan jag ens hann lämna henne på platsliggningen.

Något som är mera glädjande är att Kattis äntligen kläckte ur sig sina ungar i går kväll. Den första var vit och föddes kl 8. Efter en timme kom det en röd och efter ytterligare en liten stund kom en till vit.
Eftersom dom är så kritvita blir dom troligen röd elller blåmaskade.
Gloria tror att det är hennes ungar så jag har stängt in dom under trappen med kompostgaller på sidan. Kattis kan ju hoppa ut mellan trappstegen och Gloria fastnar om hon försöker komma åt dem. Vi får se hur länge den lösningen håller. Dom brukar ju ta sig ur lådan vid ca tre veckors ålder och sedan får jag väl ta fram stora hundburen igen.

Hussen mår bättre, men har fortfarande ont i axeln. Jag köpte lite (mycket) tröstgodis i Hummelsta på hemvägen.

Nyfödda:

Kommentarer
Postat av: Ulla kristina Karlsson ;)

Tråkigt med din gubbe, hoppas han snart är pigg igen.

Kunde inte låta bli att titta in när jag såg dig på fb. Lustigt med en namne "alla tre namnen" ;D. Vi verkar ha samma intressen också för jag tränar o tävlar också hund =D Har börjat tävla i vinter med min Beardis Hilda så vi har inte kommit så långt än men har fått två andra pris och ett tredjr pris ;P.

Lycka till och vem vet vi kanske tråffas på någon tävling någon gång=D

2010-05-10 @ 12:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0