2010-05-12

Nu är hussens alla akuta sjukhusbesök avklarade. Det blev en lång dag i dag med start i Farsta i morse och sedan ögonkliniken på Huddinge. Han fick svetsa lite till med lasern i högra ögat. Han har dessutom fått en massa smärtstillande från ortopeden. Magnetröntgen visade på en spricka i axeln plus ett nästan helt avslitet ledband.

En olycka kommer ju sällan ensam. I går fick min mamma åka in till akuten pga yrsel och illamående. Jag pratade med min syster i dag och troligen kommer mamma hem snart. Hoppas att dom har hittat vad det var för fel.

Ytterligare en olägenhet är att Glorias antagonist älgen har kommit tillbaka. Den går i vår hästhage och när Gloria skäller på den går den till anfall mot henne. Både hon och Elsa kommer i alla fall tillbaka direkt man kallar in dem. Hoppas att vår "goda" granne har märkt att vi har stenkoll på hundarna när det gäller den biten. Han polisanmälde mig förra året för att jag har hundarna lösa. Den anmälan blev i alla fall resultatlös eftersom det krävdes bevis på att hundarna jagar, men något sådant lyckades han av naturliga skäl inte få.
Enligt sonen hade vi även två fjolårskalvar ca 100 meter från huset. Inte särskilt kul. I och för sig tycker jag att det är häftigt med vilt, men jag vill inte ha hundarna skällandes hysteriskt. Lägger in en bild tagen med mobilen i går. I kväll är det träning igen och det känns ibland helt meningslöst.

Djurstabergsälgen:


Kommentarer
Postat av: Lena

Hmm Ullabella skönt att höra att hussen blir bra omhändertagen av landstinget, då kan man fortsätta betala skatt ett tag till. Hade annars funderingar på att börja jobba svart, fast jag vet inte om Scania går med på det hihi. Tyckte du sa att träningen gick klockrent men du har väl inte hunnit skriva något om det än. Hurra för Djurstabergsälgen, jag har saknat den. två årskalvar skriver du. Då får man köra extra försiktigt förbi i fortsättningen.

2010-05-13 @ 13:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0