2010-05-15

I dag har vi haft den första riktiga sommardagen. 24 grader varmt och strålande sol!!! Helt underbart. Vi började dagen med spårträning. Vi lade 4 korta intensivspår och Gloria prickade allihop. Hon var lite trött när vi kom till det sista spåret, men hon är verkligen duktig. Jag låg sedan en halvtimme på taket i solstolen och läste ut min bok.

På vårt krikonträd har dom allra första blommorna börjat att slå ut. Om ett par dagar kommer det att vara alldeles vitt. Den 29/4 2008 tog jag ett kort på det när det var som mest utslaget. Vi ligger alltså drygt två veckor efter i år.

Fredagen bjöd på simning igen. Det kändes att jag hoppade över förra veckan. Mycket sakta gick det att simma. Det tog säkert tio minuter mer än vanligt, men det är bara att bita ihop och inte hoppa över några gånger framöver. Kul att simkompisen Lena äntligen fick till det och kunde följa med!!

Nu på eftermiddagen har jag skövlat dom första rabarberna och gjort en stor smulpaj som ska avnjutas till kaffet ihop med vaniljglass.

Hussen blir bättre för varje dag som går. Såren i ansiktet är så gott som läkta och han börjar kunna röra högerarmen igen.

I morgon är det träning och jag pratade med B i dag. Om vi har tur kommer han till träningen och då kan vi ha en träningstävling i stället eftersom han är lydnadsdomare. Tyvärr skulle inte högsommarvärmen hålla i sig, men man kan ju alltid hoppas att meteorologerna har fel. Jag har anmält mig till utställning och lydnadstävling i Södertälje den 12 juni. Vi får väl hårdträna tills dess och hoppas att det går bra.

Den här veckan ska Kasper bli pappa igen. Mycket spännande att se vad det blir för färger. Mina har nu börjat visa vad dom kommer att få för masker. Den helröda är ju en hane, sedan är det en hane som med all säkerhet blir rödmaskad och den lilla honan ser ut att bli blåmaskad. Tjocka och pigga är dom redan. Ögonen öppnas i kommande vecka och sedan går det fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0