2010-05-20

Äntligen fick jag a...et ur vagnen och kom iväg på kvällsprommis med Lena. Jag har saknat energi att ta mig iväg tidigare, men det är ju jätteskönt när man väl kommer igång. Vi gick till badstranden och Gloria studsade av förväntan när hon fattade vart vi skulle. Möllen kastade sig i ån redan på vägen till badet, men även om Gloria ville så fick hon inte bada i ån. När vi kom till stranden var det bara att koppla loss och så hade jag en överlycklig simmande liten hund. Heas katt fick fyra ungar med Kasper. Tyvärr hade hon dåligt värkarbete så det blev till att åka till Söder Djursjukhuset för värkstimulerande. Några tusenlappar fattigar har hon i alla fall tre grå och en vit kattunge nu.
Kattis ungar växer så det knakar och den stora vita hanen har ännu inte fått någon maskning. Han kanske förblir helvit. Det är bara att vänta och se,
Kasper är nu på parning hos Doris och jag ska hämta hem honom i morgon. Det har i alla fall gåt bra och nu dröjer det nio veckor innan vi får se något resultat.
I morgon ska jag även försöka simma på förmiddagen och ligga på taket och sola på eftermiddagen. Jag simmade även i går och lyckades klara mina 1000 m på 45 minuter när det var lunchpaus i tävlingsbassängen.
Vi hade träningstävling på klubben i går kväll och det gick relativt hyfsat. Jag hade godkända poäng även om platsliggningen var katastrof. Hon gick efter mig när jag lämnade henne och givetvis blev det en nolla. Fria följet var inte heller någon succe, men resten gick bra.

En trött blöt och lycklig hund:


Kattungarna växer och har nu fått ögon:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0