2010-05-23

I dag har vi varit till föräldrarna. Pappa fyllde 87 år. Mamma hade beställt en jättegod smörgåstårta och syrrans sambo hade bakat två utsökta tårtor.

I går var det spårträning med Gloria. Jag lade ett vinkelspår för första gången och hon tog det perfekt enligt Bosse. Jag är lite tveksam om jag hade gått där hon gick, men hon hade nosen i backen och hittade slutgrisen så jag kanske hade fel och hon rätt. Dessförrinnan lade vi ett rakt rätt så långt fältspår och det var heller inga problem. Det är ju kul att det är något hon är bra på :) Jag har fått startbeskedet till utställningen i Österbybruk på lördag. Det är 9 aussisar totalt och Gloria går ut som sista hund. Virpi är bokad som handler så nu blir det ett styvt jobb att få Gloria ren och fin efter att ha varit konstant lerig och skitig sedan i höstas (nästan).

Kasper har kommit hem igen efter en lyckad parning. Om 9 veckor ser vi resultatet.

Mina kattungar har börjat resa upp sig på alla fyra utom den feta vita hanen. Han har sina korta ben rakt ut åt sidorna och simmar fram i lådan. Jag undrar om han någonsin kommer att orka stå på benen.

Sommaren har tagit en paus och det regnar. Bra för potatisen och blommorna. Vi satte 10 potatisar häromdagen och nu är det bara att hålla tummarna att det lyckas. Förra året var det stora svarta hårda skorpor på dem och det var inte många som gick att äta. Givetvis ska man kanske satsa på sättpotatis, men jag brukar ha några vanliga matpotatisar som vi sätter.

Simmade i alla fall i fredags och lyckades få ett kraftigt blodsockerfall! Med darriga ben tog jag mig till kiosken och köpte en kexchoklad och en Cola light. Efter ca 10 minuter var jag så pass att jag vågade köra till ICA Maxi och handla. När jag väl kom dit var jag nästan OK igen. Det har lärt mig att stoppa ner ett par sockerbitar i badväskan. Jag har ju dragit ner på mitt godisätande och då är det nog dags att minska lite på medicineringen också. Något sådant här vill jag absolut inte råka ut för igen!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0