2010-05-29 CERT

Det har inte skrivits så mycke i bloggen den här veckan och det beror helt enkelt på att det inte har hänt något speciellt.
I dag har vi varit till Österbybruk på utställning. Det ösregnade oavbrutet hela vägen dit ( 16 mil enkel ) och när vi kom fram var det tillfälligt uppehåll. Efter att ha satt in Gloria i buren och jag själv hade gått på toan började det regna igen. Som tur var hade jag lagt ner paraplyerna i väskan så vi klarade oss någorlunda i alla fall. Hur det har gått för hussen som är på maskin-expo vet jag inte. Det fanns ju inget paraply till honom eftersom jag åkte innan han hade gått upp i morse. Det får jag säkert höra när han kommer hem igen. När det var dags för Aussisarna blev det tillfälligt uppehåll igen.

Före oss var det en massa schäfrar i ringen. Måste säga att jag inte tycker att dom har förbättrats nämnvärt. Många var mycket kutryggiga.

I Glorias klass var det tre tikar. En röd, en kuperad blue merle och så Gloria. Jag vet ju att vi sällan har någon chans mot merlarna och i synnerhet inte mot en svanslös så det var bara att hålla tummarna och hoppas.
När Virpi gick in i ringen viftade Gloria vilt på svansen och riktigt strålade. Ett varv runt och sedan bedömning. Den röda gick in först och fick ett blått band pga övervikt. ( Det ska hussen minsann få veta! Vi har livliga diskussioner om att han ger Gloria lite för mycket matrester och mackor ). Nästa hund var Gloria. En språngmarsch på diagonalen, tandvisning och genomkännande av henne. CERT!!! Sista tiken var blue merlen. Jag måste säga att jag inte vet vad den fick, men ett första pris var det med all säkerhet eftersom Gloria och hon möttes i konkurrensen. Gloria vann och blev för dagen bästa tik. OJ vilket steg Virpi kan få fram på henne när dom springer. Ursnyggt!!  Vilken lycka!!!! I finalen mötte hon Niklas och Anna-Lenas nya Thornappleimport och han är så snygg så man bara smälter. Jag säger det igen: Det är synd att jag inte tänker para Gloria för då vet jag vilken pappa jag skulle vilja ha till valparna.
Det slutade i alla fall med att min lilla skrutt blev BIM!!!! Hon fick även CACIB!!!!!!
Jag är överlycklig.

Vad händer annars?? Jo, kattungarna växer och börjar försöka ta sig ur lådan. Kasper har varit på en ny parning
och det gick bra. Han har även blivit pappa till fyra små ungar. Tre blå och en vit som säkert kommer att bli maskad. Tyvärr var det ingen normal förlossning utan det blev färd till Södra Djursjukhuset eftersom kattmamman inte hade tillräckligt starka värkar. Om hon inte hade varit försäkrad hade det kalaset kostat 8500:-. Ny gick det lös på 2500:-. Jag ska ju dessutom ha 500:- per unge, men dom här kan säkert betinga ett pris på 3500:- så det kunde ha varit värre. Nu vlev det ju i alla fall inte kejsarsnitt.

Simmade i onsdags, men inte i går då jag lyckades känna mig lite förkyld så jag hade en anledning att hoppa över. I stället åkte jag till Wårby Vin och inhandlade lite filter och kryddor. Jag har nämligen startat ett hembränningsprojekt. Jag ska göra Martini. Har gjort det en gång för ca 15 år sedan och det blev mycket bra.
Nu ska det röras morgon och kväll i två veckor, sedan vila i ytterligare två veckor och därefter buteljeras. Efter ytterligare några veckor är det drickfärdigt. Det blir bara bättre ju längre det står.

Några bilder på min snygga hund med hennes fina rosetter:


Ytterligare en:

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis Ullabella. Virpi kan visst göra underverk med vilken "liten ful hund" som helst. Dessutom tror jag det har stigit henne åt huvudet. Ser hon inte lite rävig ut där hon sitter och glassar med sina rosetter? Vadå avundsjuka....vi??

2010-05-30 @ 12:14:29
Postat av: Marie G

GRATTIS till fin fina Gloria:)

//Marie G & Sheltieligan

2010-06-01 @ 08:25:24
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0